One week for the release of the first song of Eusantis on Spotify and iTunes.

https://eusantis.hearnow.com/to-the-witchlight



It doesn’t seem like anything extraordinary, does it? Any artist or group can make a musical theme and pay for the services of a distributor to distribute it on all the main streaming platforms. And for very little money, since there is competition between different distributors, and also these distributors live thanks to being able to distribute those themes, which also benefit streaming platforms. For everyone, including the final listener, the more music, the more possibilities to explore and find something new, the better.

Actually, all of this is something extraordinary. It is, of course, in my case, and I’ll briefly explain why, which is why I wanted to write this post today.
There is an extraordinary effort, of working hours and hours, days and days, which tend to take weeks and weeks, behind each musical theme that I do. It is not a job that I make money for, nor do I think I will. I do it out of true love of art, worth the expression, because here it is more true than ever. An effort to which I have dedicated most of my free time, for many years. And only now, at this moment, the technology, the Internet, the possibility of distributing our music online, and my desire, at last (I could have done it, if it were for that technology, already for fifteen years), to do it. My conviction that the music I make deserves it. Because although I am the first to be enthusiastic about everything I do, at the same time I am the most critical and the one who has the most doubts, always, also, regarding what I do.

So good, maybe it seems silly, but for me it will be a very important and representative moment, to be able to be there, at the moment only with a single song, which will soon be two, and then more, on the same platforms as all the musicians to the ones I admire. I don’t expect to have many listeners, nor do I dream of being able to earn money from this. But, either way, it will be fine.
For now, on November 15, this first song will hit the platforms: «To the Witchlight». And two weeks later, if all goes well, the second: «From a Forgotten Sea».
I’m currently working on the third one, which I think is finally on the right way.



No parece nada extraordinario, ¿verdad? Cualquier artista o grupo puede hacer un tema musical y pagar los servicios de una distribuidora para que lo distribuyan por todas las principales plataformas de streaming. Y por muy poco dinero, dado que hay competencia entre distintas distribuidoras, y además dichas distribuidoras viven gracias a poder distribuir esos temas, que también benefician a las plataformas de streaming. Para todos, incluido el oyente final, mientras más músicas, más posibilidades de explorar y encontrar algo nuevo, mejor.

En realidad, todo esto, sí es algo extraordinario. Lo es desde luego en mi caso, y os explico brevemente por qué, que por eso me apetecía escribir hoy esta entrada.

Hay un esfuerzo extraordinario, de trabajar horas y horas, días y días, que suelen alargarse en semanas y semanas, detrás de cada tema musical que yo hago. No es un trabajo por el que gane dinero, ni creo que vaya a ganarlo. Lo hago por auténtico amor al arte, valga la expresión, porque aquí es más cierta que nunca. Un esfuerzo al que he dedicado la mayor parte de mi tiempo libre, desde hace muchos años. Y solo ahora, en este momento, la tecnología, Internet, la posibilidad de distribuir nuestra música online, y mi deseo, por fin (podía haberlo hecho, si por esa tecnología fuera, ya desde hace quince años), de hacerlo. Mi convencimiento de que la música que hago lo merece. Porque aunque soy el primero en ser entusiasta con todo lo que hago, a la vez soy el más crítico y el que más dudas tiene, siempre, también, respecto a lo que hago.

Así que bueno, quizá parezca una tontería, pero para mí será un momento muy importante y representativo, poder estar ahí, de momento solo con un solo tema, que enseguida serán dos, y luego más, en las mismas plataformas que todos los músicos a los que admiro. No espero tener muchos oyentes, ni sueño con poder ganar dinero gracias a esto. Pero, sea como sea, estará bien.

De momento, el 15 de noviembre, llegará a las plataformas este primer tema: «To the Witchlight». Y dos semanas después, si todo va bien, el segundo: «From a Forgotten Sea».

Actualmente estoy trabajando en el tercero, que creo que por fin va por buen camino.